MFKU Hořice 2016

program_B_2016
Plakát k festivalu

Třetí ročník Mezinárodního festivalu krásných umění Hořice 2016, se pro letošní rok koná ve spolupráci s SFA State University v Nacogdoches (Texas, USA) www.sfasu.edu

 

 

program_A_2016
Program festivalu

 

 

 

 

 

 

 

Frank Dituri, (IT, USA)
který také dělí svůj pracovní i soukromý život mezi Itálii a New York, je fotograf, který rád transformuje běžné věci do obrazů na pokraji nejasnosti a záhady. Frank vystavoval své práce ve Spojených státech amerických, v Evropě, v Rusku i v Asii, samostatně vystavoval v Palazzo delle Esposizioni v Římě i na benátském

Bienále. Jeho fotografie byly publikovány v mnoha prestižních mezinárodních publikacích, jako jsou New York Times, Harpers Magazine, Zoom Magazine, La Repubblica nebo Corriere Della Sera. Byl přednášejícím umělcem v rámci vzdělávacího programu Guggenheimova muzea a v současnosti vyučuje na univerzitě Libera Accademia di Belle Arti v italské Florencii. V rámci sobotní vernisáže v Galerii plastik (10. 9. 2016) představí Frank Dituri svou nově vydanou publikaci “UNEASY HALOES”.

www.frankdituri.com

Kanadský umělec Don Carr (CAN) již více než dvacet let žije a tvoří buď v Torontu nebo v Itálii a tento životní styl je zároveň jeho tvůrčí inspirací. Carr jako umělec a nyní také již emeriní profesor umění na univerzitě Mcmaster v kanadském Hamiltonu, svou tvorbu nepřetržitě rozvíjí, zkoumá hranice prostředků a objevuje nové aktivity a témata, která mu umožňují vyjádřit se k významným ontologickým otázkám dnešní doby. Jeho práce již byla představena prostřednictvím nespočtu výstav v Severní Americe i Evropě a jeho díla jsou součástí veřejných i soukromých sbírek v Kanadě, Spojených státech amerických a Evropě.

Ve svých dílech Don Carr přemítá o postavení humanity v současné společnosti a jejím vlivu na podobu našeho světa. Zprostředkovává nám odhalující pohled na naše bytí, obraz prostý všech sebeklamů. Don Carr je cestovatelem v čase s kořeny pevně ukotvenými v současnosti. Nabádá nás, abychom se zamysleli nad naší zatvrzelostí, s níž trváme na poznávání sebe sama výhradně v naší přítomnosti. Koncept pokračujícího života je pro něj zásadní. Zatímco se soustředí na minulost a směřuje k budoucnosti, do neznáma, zdůrazňuje nedělitelná spojení mezi minulým, současným a budoucím.

Corinne Jones (USA) devět let vyučovala kresbu, sochařskou kresbu pro začínající sochaře a znalectví v oboru výtvarných umění na vyšší odborné škole ve městě Lufkin v Texasu (Angelina College). Poté  osm let vedla lekce kresby a znalectví na Státní univerzitě Stephena F. Austina v Texasu. Corinne Johnes získala bakalářský titul v oboru výtvarná umění se specializací na malbu na univerzitě v Tennessee (Austin Peay State University) a později magisterský titul v témže oboru na univerzitě Stephena F. Austina.
V současné době ji zastupuje hustonská galerie Avis Frank Gallery.

Vystavovala samostatně a účastnila se skupinových výstav ve Spojených státech amerických i Evropě. Spolupracuje s Charlesem Jonesem na kresbách pro knihu Třináct způsobů, jak se dívat na kosa.

Účastnila se uměleckých pobytů nadace Helicher-Lohotan na ostrově Cranberry Isle na severovýchodě Spojených států amerických a uměleckého centra Mary Andersonové ve městě Mount St. Francis ve státě Indiana.

Samostatné výstavy:

Avis Frank Gallery, Houston, Texas
Texas Cloister Gallery, Houston, Texas
Muzeum východního Texasu,
Lufkin, Texas
U
fa, Rusko
Francouzsko-americký institut,
Rennes, Francie
Americká univerzita v Paříži, Francie
France Ball
State University, Muncie, Indiana
Muzeum jihovýchodního Texasu, Beaumont, Texas
Regionální centrum pro umění a humanitní vědy
, Texarkana, Texas
Jung
Center, Houston, Texas

Skupinové výstavy:

Městské muzeum, Novosibirsk, Rusko
Mother Dog Studios, Houston, Texas
T
exas Delmar College, Corpus Christi, Texas
T
exas West End Gallery, Houston, Texas
McNeese
State University, Lake Charles, Louisiana
Chandler Fine Arts Gallery, San Francisco, California
W
illiams Tower, Houston, Texas

Charles Jones (USA) je emeritním profesorem Státní univerzity Stephena F. Austina v Texasu, kde v letech 1971 – 2011 učil tiskařství, kresbu, dějiny mexického umění a obor zabývající se uměleckou knihou. Během jeho působení na univerzitě získal mnohá akademická ocenění. V současné době je ředitelem a vrchním tiskařem nakladatelství Fakulty výtvarných umění univerzity Stephena F. Austina (LaNana Creek Press) a současně pokračuje ve spolupráci s dalšími nakladatelstvími.
Charles Jones získal titul magistra výtvarných umění na univerzitě v Novém Mexiku (New Mexico Highlands University) a  magisterský titul v oboru výtvarných umění na univerzitě v hlavním městě Mexika (Universidad de las Americas).
Samostatně vystavoval ve Spojených státech amerických, Rusku, Francii, Anglii, Nizozemí, Itálii i Mexiku.
Chareles Jones je výtvarník zabývající se uměleckým tiskem a vazbou krásných knih, včetně reliéfních tisků ke svazkům poezie a krátké prózy.
Knihy, na nichž v nakladatelství LaNana Creek Press pracoval, se nacházejí ve sbírkách významných světových institucí (Puškinovo muzeum v Moskvě, Bodleyova knihovna Oxfordské univerzity, Národní umělecká knihovna v Londýně, Národní knihovna na Tchaj-wanu a mnoho dalších knižních sbírek po celých Spojených státech).

Beverly Morri(USA) začala pracovat na poli médií v roce 1986, když se přestěhovala do Nového Mexika. Zapsala se do několika kurzů na Institut umění amerických Indiánů a potkala zde George Burdeaua, který studentům představoval filmovou tvorbu. O několik měsíců později ji Burdeau zaměstnal, aby vytvořila několik spotů pro rádio. V současné době se Beverly Morris věnuje na plný úvazek produkování a režírování dokumentů o amerických Indiánech. Spoluprodukovala snímek Looking Toward Home (Zahleděni k domovu), dokumentární film o Indiánech, kteří žijí ve městech, protože byli v padesátých letech donuceni opustit rezervace v důsledku nařízení státu (Indian Relocation Act – zákon 959). Film byl zveřejněn na konci roku 2004 a dostalo se mu nadšených kritik.

Morris považuje pomoc druhým za svou nejvíce prospěšnou práci. Pod záštitou Institutu umění amerických Indiánů začala pořádat letní filmovou školu. Z kurzu o několika studentech s jednou společnou kamerou se jí podařilo vytvořit akci sponzorovanou vlivnými společnostmi a dotovanou státem Nové Mexiko. Nejkrásnější pocity Beverly zažívá právě během workshopu s mladými filmaři, když školu opouštějí s pocitem dobře odvedené práce.

Yasuko Hasegawa (JP)

Studium

1975 narozena v Yokohamě
1998 absolvovala universitu v Tokai, obor výtvarné umění
2003 absolvovala Střední keramickou školu v Aichi
2004 rezidenční umělecký pobyt v keramickém centru v Shigaraki

Ocenění

2002 výstava keramiky v Asahi, Japonsko
2005 Stříbrná medaile, Třetí světová keramická expozice, Korea
Mezinárodní keramický festival MINO, Japonsko
Cena pro začínající umělce, Výstava keramického umění v Asahi, Japonsko
2006 Cena za vynikající dílo, Výstava keramického umění v Asahi, Japonsko
Grand Prix, Páté keramické trienále, Izushi, Japonsko
2007 Výstava keramického umění v Asahi
2008 Keramické bienále, Taiwan

Zastoupení ve veřejných sbírkách

Světová expozice keramiky, Korea
Umělecká sbírka města Toyooka-shi Hyogo, Japonsko
Muzeum keramiky, Yingge, Taiwan
Museum keramických kachlů, INAX, Japonsko

Pokud vidíte tvorbu Yasuko Hasegawi poprvé, můžete být překvapeni, že pracuje s hlínou. Umělkyně si nikdy nepřipouštěla, že hlína jako materiál by mohla mít jakákoliv omezení a neustále se pokouší objevit všechny výhody tohoto materiálu. Její díla charakterizuje bílá barva, která ilustruje víru Yasuko v čistotu a nevinnost lidstva.

Yasuko si dlouho kladla otázku: co ochraňuje mysl – vnitřní svět člověka? Tato otázka dala vzniknout novému tématu její tvorby. Idea o ochranné bariéře vychází z úvahy, že lidské tělo je jakási krabice, jež ochraňuje vnitřní obsah – mysl. Tato ocharanná krabice brání vnitřní svět před nemilosrdným vnějším světem, který je poháněn lidskou úzkostí. Každý člověk má specifickou podobu ochrany, ale lidská hrdost, víra a životní filozofie vytváří většinou poslední obrannou linii jedince. Umělkyně věří, že každý člověk, který si připustí existenci takové ochranné bariéry v sobě může objevit jinak nečekanou odvahu a sílu. Yasuko Hasegawa doufá, že její dílo pomůže mnohým objevit jejich vlatsní ochrannou bariéru.

Yasuko touží vytvářet umění, které by mělo vliv na společnost. Její dílo charakterizuje přesnost a neotřelost.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *